begravningen

Den var hemsk.
hemsk hemsk hemsk.

Jag satt emellan Tyra&Lina (småkusiner).
Jag tänkte "Håll tillbaka tårarna." Men när musiken började spela, kände jag hur tårarna rann ner för kinderna och jag ville inget mer än att allt skulle ta slut, att morfar skulle finnas hos oss igen.

Jag kände hur alla klappa mig på axeln och jag höll min moster hårt i handen. Jag kände hur hela bänken skakade när hon grät. Jag sneglade och det var hemskt att se, hur kommer jag ta det när min mamma eller pappa dör?

Jag kände hur Tyra och Lina tittade undrade på mig, hur ska de förstå när de är så små? Det kan inte vara lätt.
Mina ben skakade och jag bara grät och försökte sjunga med i psalmerna men de kom bara några ynka pip och sen brast jag i gråt igen.

Lilla morfar, lilla älskade Kjell.

När de hade spelat då han "skulle upp till himlen" eller va man ska säga, när vi tagit adjö. Så precis när musiken tystnade, så började solen stråla in genom fönstret. Och innan hade de varit helt mulet, helt plötsligt blev de ljust i kyrkan. De var bara vissa som la märke till de.. Men jag tror att de var ett sett att säga: "Jag är framme nu."
Det känns som det i alla fall.

Morfar du kommer alltid vara min ängel, min morfar..

Jag behövde verkligen skriva av mig, usch. Jag sitter här och bölar, sen blir det mormors begravning nästa lördag. Fyfan, jag kommer inte palla.

Undra hur många som läste det här egentligen?

MORFAR, ännu en gång. Jag älskar dig, vila i frid min ängel.


Kommentarer
Postat av: Maddeli

oj har båda avlidit samtidigt?
=(((

2008-01-26 @ 01:53:02
URL: http://maddeli.blogg.se
Postat av: veronica

älskade lilla maja, förlåt. jag glömde att begravningen var
igår...
älskling förlåt. Ring om du vill.

2008-01-26 @ 07:38:56
Postat av: Sara

fyy fan vad jobbigt..!

2008-01-26 @ 08:13:38
URL: http://lunaqueen.blogg.se
Postat av: Frida

Jag är så ledsen Maja!
Om jag kunnat skulle jag trollat tillbaks din morfar till vår värld!
Jag tror han vilar i frid nu, och han kommer älska dig hela tiden, precis som din mormor också kommer att göra.

Det verkar iallafal som han fick en väldigt fin och betydelsefull begravning.

många, många kramar Frida

2008-01-26 @ 08:47:54
URL: http://skarpt.blogg.se
Postat av: elins

oh herregud så jobbigt, stackars dig maja ):

2008-01-26 @ 10:16:34
URL: http://elinblogg.blogg.se
Postat av: JOSEFIN

vad jobbigt, jag hatar också begravningar, senast var jag för 2 år sedan, det är hemskt! :/
KRAAM

2008-01-27 @ 08:05:42
URL: http://josefiinwikstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0