Gör själv

image362
Tips från Veckorevyn och den här tjejen.

Du behöver:
Ett plagg i ren bomull, en större balja som du inte är så rädd om, en flaska batikfärg i önskad färg, finns bland annat på Åhlens City eller Panduro Hobby.

Gör såhär:
1. Häll upp vatten i baljan (ca 50 grader varmt) och blanda ner batikfärgen.

2. Blöt de plagg som du ska färga.

3. Doppa ner den del av plagget som du vill färga och låt det suga upp färgen ordentligt. Vrid ur.

4. Låt plagget torka och senare blöter du igen, blöt då den delen du vill ska vara lite mörkare. Doppa lite mindre efter varje gång, och doppa ca 5-6 gånger innan du är riktigt nöjd.

Klart! Nu har du en lookalike monki, vouge, topshop klänning!
Jag har inte testat än, men jag antar att det funkar.. Jag ska lungt göra tror jag!


Om du gjorde det, funkade det? Vad blev resultatet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0